czwartek, 6 lutego 2014

Nazwa bloga, moje przekonania, kim jestem

Dość długi czas zastanawiałem się nad nazwą bloga. Problemów było kilka, blog ma być poświęcony szeroko pojętej polityce, społeczeństwu, Polsce, niekorzystnych zmian, które były, są i będą. Pozytywne oczywiście też następują jednak ciężko je docenić, zwłaszcza, że zło oburza i irytuje, człowiek chce się wypowiedzieć czy zaprotestować. Z drugiej strony mam świadomość, że to jedynie ma poprawić mi samopoczucie, fala historii zmyje wszystko.

Na początku myślałem o czymś w stylu "oszukani", "wyr..." etc.. jednak nazwy były słabe i kojarzyły się negatywie z ofiarami. Próbowałem nawiązać też do dzieła Zajdla, jednak nazwy Limes Inferior, Liminf, czy nawet Argoland były już zajęte. Ponadto podejrzewano by u mnie jakieś odchyły i to, że wierzę, że Polską rządzą kosmici. ;p



 Myślałem też nad nazwą IV rozbiór, w sensie, że kolejne rządy III RP zafundują nam w odległej przyszłości rozpad państwa. Mikołaj Rej czy Piotr Skarga, Andrzej Frycz Modrzewski  też opisywali to co ich zdaniem szkodziło Polsce. Oczywiście proszę nie myśleć, że wpadam w megalomanię, nie jestem, żadną z tych osób i nie mam ambicji być. Potem jednak googlowałem i okazało się, że IV rozbiorem nazywa się upadek państwa Polskiego w 1939 roku, nazwa V rozbiór też już jest zarezerwowana, ale w sumie są podziały co do tego co rzeczywiście było tym V rozbiorem. Nazywać zaś blog VI rozbiorem byłoby lekką przesadą.  Oficjalnie były III a tu już jedziemy z szóstym.


Ostatecznie postanowiłem pójść w stronę etniczną, wieloznaczeniową antryj, prosta nazwa, przynajmniej dla mnie, do zapamiętania. 

Kim jestem?
Wolę pozostawać anonimowy. Moje przekonania można określić jako lewicowe, jednak nie mam przekonań komunistycznych czy socjalistycznych. Chociaż ultraprawicowcy i tak będą takimi określeniami w stosunku do mnie się posługiwać. Wierzę, że obecny ład w Polsce oraz światowy trzeba zmienić. Są możliwości, ale nie ma takiej woli.

Uwaga wykorzystuję grafiki z Wikimedia Commons, oparte na licencji PD lub GPL - treść licencji, lub CC treść licencji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz